piątek, 4 maja 2012

Europejskie centrum Solidarności

W ostatni dzień mojego pobytu w Gdańsku odwiedziłam Europejskie centrum Solidarności by zobaczyć wystawę "Drogi do wolności".
Dzięki naszej karcie turysty Trójmiasta, czy jak tam ona się zwie( kosztowała 40 zł, przez 3 dni miałyśmy darmowy transport po całym trójmieście,oraz darmowe wstępy do muzeów, lub zniżki)., wstęp kosztował nas tylko 1 zł.
Wystawę oglądałyśmy kilka godzin. Było bardzo dużo filmików z tamtych czasów, które tworzyły atmosferę walki o wolność. Filmiki miały też wzruszające dla mnie momenty np. gdy pojawiał się papież.
Oprócz filmików można było zobaczyć starą budkę telefoniczną, sklep spożywczy ( najbardziej zainteresowała mnie maszynka do prześwietlania jajek na życzenie klienta) babcie ze sznurem papieru toaletowego na szyi, koksownik i nie tylko ;-)

W ostatniej sali  można było obejrzeć film, na którym było pokazane jak poszczególne państwa odzyskiwały wolność. W instalacji nie zabrakło domina, którego pierwszym klockiem była Polska.

Zdecydowanie warto odwiedzić tę wystawę.

Mieli też oczywiście sklepik pocztówkowy gdzie wydałam około 50 zł. Poniżej kilka pocztówek z wystawy drogi do wolności.




Kilka przydatnych linków:

o muzeum-> http://www.ecs.gda.pl/Wystawa_stala_Drogi_do_Wolnosci
o karcie -> http://www.gdansk4u.pl/kartaturysty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz