poniedziałek, 20 maja 2013

Wyspy Alandzkie

Ostatnio miałam okazję raz wymienić się, a drugi raz załapać do mojego ulubionego RR- "I'm going to vacation" i dostałam dwie pocztówki oznaczkwane i wypisane z Wyps Alandzkich!!
Cieszę się niezmiernie, bo to kolejny "kraj" w mojej kolekcji (ostatnio wróciłam, do jednego z moich celów pocztówkowych, czyli zebrania oznaczkowanych i wypisanych pocztówek z każdego kraju świata- tak jak wydziela je postcrossing).

Dostałam pocztówkę z wyspy Eckerö (druga), o pierwszej wiem tylko tyle, że przedstawia kanał Lemströms.

Z ciekawostek można się dowiedzieć, że wysp te  politycznie należą do Finlandii, jednak dla sporej większości mieszkańców językiem ojczystym jest szwedzki.

Gdy wpisuję w google Wyspy Alandzkie wyskakuje mi takie geograficzne pojęcie -archipelag.
Archipelag to po prostu grupa wysp położonych blisko siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz