piątek, 1 czerwca 2012

Piątek

Dzisiaj w skrzynce 2 kartki i jedna wczoraj.
Wycieczka "geotermalna" okazała się wycieczką do Białki Tatrzańskiej - basenów termalnych- terma bania. Znajdują się one u stóp Kotelnicy, tej samej, na której zjeżdżałam w sylwestrowy wieczór. Nie wiem czemu ich wcześniej nie zauważyłam. Widziałam tylko gigantyczne plakaty na mieście. Oczywiście w planie wycieczki była 2-godzinna kąpiel w tych basenach, oraz przejazd do stacji koło otworu geotermalnego PIG-1 Uniejów.

Ale wróćmy do kartek :)
 Moja pierwsza Macedonia - Jezioro Dorjan. Jest to jezioro o genezie tektoniczno- wulkanicznej, istnieje od czwartorzędu, czyli jest bardzo młode max 2.6 mln lat :D.. Ze względu na swoje położenie ( u stóp masywu górskiego Belasica) jest zasilane przez rzeki spływające z gór. Z ciekawostek znalazłąm, że podczas I wojny światowej południowy brzeg jeziora był miejscem bitwy między wojskami grecko-brytyjskimi, nacierającymi na północ, a okopanymi nad jeziorem wojskami bułgarskimi.

Source: h

 Druga kartka to kartka z loterii permanentnej od Aty_. Nie spodziewałam się nawet :D Bardzo się cieszę...
Acie najbardziej podoba się środkowa w pierwszym rzędzie,
mi pierwsza w drugim rzędzie, a Wam ?:)
Ostatnia kartka pochodzi ze stałego swapu z Annick.
Bardzo lubię kartki z wodą, woda to zdecydowanie mój żywioł ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz