piątek, 8 czerwca 2012

Piątek

Dzisiaj w skrzynce zamówienie od tabitoto, super kartki, szczególnie mi się podobają te z końmi.
Jak byłam młodsza miałam wielką słabość do koni.  Zbierałam wszystko co z końmi związane. Zawsze marzyłam o podkowie takiej prawdziwej z końskiego kopyta. Gdy jeździłam do stadniny czasami losowali jakieś dziecko i dawali mu taką podkowę, niestety mnie nigdy nie wylosowali. :(





Oprócz zamówienia dostałam dwie pocztówki od Śpiącej. Jedna z "powyginanym" kotem. Kiedyś chciałam ćwiczyć jogę. W zeszłym roku we wrześniu miałam karnet do fitness klubu, mogłam chodzić na jakie chciałam zajęcia. Raz uzgodniłam z koleżanką, że idziemy na jogę, tak z ciekawości. I co?! Pani odpowiedzialna za jogę była nieobecna- koleżanka tak jak obiecała przyszła na zajęcia jogi, a że się nie odbyły to już inna sprawa. Na kolejne nie dała się namówić, więc dalej nie wiem czy warto chodzić na jogę i czy jest skomplikowana.

Tymczasem koniec notki, bo druga połowa!!!
Polska gola, Polska gola, taka jest kibiców wola :D
 Domki na Starym Rynku w Poznaniu od krufki.
Na największym obrazku domki budnicze- są to domki, które kiedyś robiły za sklepy, handlowano tam rybami, świecami, pochodniami  i solą.
Nazwa Budnicze bierze się od bractwa Budników, których siedziba znajdowała się w 17 kamienicy.





 Ostatnio na sedymentologii poznałam nowe pojęcie- trawertyny. Są to  porowate skały wapienne, o charakterystycznym warstwowaniu.
Powstają one w wyniku gwałtownego spadku stężenia dwutlenku węgla w wodzie ( najczęściej w wywierzyskach) , przez co następuje wytrącanie się węglanu wapnia.
Kartka przedstawia terasy Minerwy znajdujące się w Parku Yellowstone. Park Yellowstone jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Ostatnio dostałam podobną kartkę z Turcji nie do końca świadoma, co ona przedstawia link to wpisu tutaj -> http://madzia050.blogspot.com/2012/05/turcja.html



źródło informacji o trawertynach ->http://www.krwstone.pl/materiay/62-trawertyn.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz